Lähetetty postilaatikkoon[sähköposti suojattu]

Soita nyt86 188 512 10105

yhtiön uutiset

Etusivu>Uutta>yhtiön uutiset

Ensisijainen menetelmä PE-, PP-, PVC-tuotteiden tiheyden, kovuuden ja kiillon säätämiseksi

Aika: 2021-06-15 Osumat: 47

Muovin tiheyttä, kovuutta ja kiiltoa voidaan vähentää tai lisätä sopivilla menetelmillä muovin alkuperäisen suhteellisen tiheyden vähentämiseksi tai lisäämiseksi, kovuuden lisäämiseksi tai joustavuuden lisäämiseksi ja kiillon muuttamiseksi vastaamaan eri sovellusten tarpeita.

1. Kuinka vähentää muovin tiheyttä?
Muovitiheyden vähentäminen tarkoittaa muovin alkuperäisen suhteellisen tiheyden alentamista soveltuvilla menetelmillä vastaamaan eri sovellusten tarpeita. Muovien tiheyden vähentämiseksi on kolme tapaa: vaahtoamisen modifiointi, kevyiden täyteaineiden lisääminen ja kevyiden hartsien sekoittaminen.

1. Vaahtomuutos
Muovituotteiden vaahtomuovaus on tehokkain tapa vähentää sen tiheyttä. Kaksi muunnosmenetelmää kevyiden lisäaineiden lisäämiseksi ja kevyiden hartsien sekoittamiseksi voivat vain lieventää tiheyttä, ja lasku on yleensä vain noin 50%. Pienin suhteellinen tiheys voi olla vain noin 0.5. Muovivaahtotuotteiden paksuus voi vaihdella suuresti, ja suhteellinen tiheys voi olla jopa 10-3. Tällä hetkellä jokapäiväisiä PVC-vaahtotuotteitamme ovat PVC-vaahtolevy, PVC-vaahtomuovikenkäpohja, PVC-vaahtomuoviputki, PVC-vaahtoprofiili, PVC-puumuovivaahtotuotteet (liikkuva ovipaneeli, ovilinja, seinäpaneeli jne.), PVC-hiukset Liota lattia matot ja niin edelleen.
2. Lisää kevyt täyteaine
Kuten PE, PP, CPE, ABS, MBS, kuten puujauho, ontot lasihelmet jne .; kuten mikrohelmitäyteaineiden mikrorakenne, tämä menetelmä tekee tiheyden alenemisesta suhteellisen pienen. Yleensä pienin suhteellinen tiheys voi laskea noin 0.4-0.5: een. Täyteaineiden suhteellinen tiheys on enimmäkseen suurempi kuin muovien, ja vain seuraavia täytetyyppejä on pienempi suhteellinen tiheys kuin muoveja. Parempi täyte on kalsinoitu savi, jolla on pienempi ominaispaino kuin kalsiumjauheella. Hinta ei ole paljon erilainen kuin kevyen kalsiumin hinta, ja öljyn imeytymisarvo vastaa kalsiumjauheen hintaa.

1) Helmet
● Onttojen lasimikropallojen (kelluvien helmien) suhteellinen tiheys on 0.4-0.7, pääasiassa lämpökovettuviin hartseihin;
● Fenolisten mikrohelmien suhteellinen tiheys on 0.1.

2) Orgaaniset täyteaineet
● Korkkijauheen suhteellinen tiheys on 0.5 ja näennäinen viskositeetti 0.05-0.06;
● Kuitupölyn ja puuvillapölyn suhteellinen tiheys on 0.2-0.3;
● Hedelmien kuorikasvit, kuten riisipillijauhe, maapähkinäjauhe ja kookoskuoren kuorijauhe.
● Puhtaan polyvinyylikloridin tiheys on 1.4 g / cm3, kuten pehmittimet, nestemäiset sisäiset ja ulkoiset voiteluaineet jne., Ja pehmitetyn polyvinyylikloridin (joka sisältää noin 40% pehmittimiä) tiheys on 1.19 - 1.35;

3. Kevyiden materiaalien sekoitus
Lisää pienitiheyksisiä muoviseoksia, kuten PE, PP, CPE, ABS, MBS; siellä on myös eräänlainen kevyt täyteaine: puujauho, joka on puun hienoa kuitua, joka on erittäin kevyttä. Mutta Käytä tiettyjä menetelmiä on tiettyjä rajoituksia.

2. Kuinka lisätä muovien tiheyttä?
Muovin tiheyden lisääminen on tapa lisätä alkuperäisen hartsin suhteellista tiheyttä, pääasiassa lisäämällä raskaita täyteaineita ja sekoittamalla raskaita hartseja.

1. Lisää raskas täyteaine
● Metallijauhe
● Raskas mineraalitäyteaine
2. Sekoittamalla raskasta hartsia
Tällä menetelmällä on suhteellisen pieni parannus, ja se voi yleensä saavuttaa korkeimmillaan vain noin 50%. Se soveltuu pääasiassa joihinkin kevyisiin hartseihin, kuten PE, PP, PS, EVA, PA1010 ja PPO jne. Raskaita hartseja lisätään usein PTFE, FEP, PPS ja POM jne.

3. Kuinka muuttaa muovin kovuutta?
1. Kovuuden käsite ja esitys
Kovuus viittaa materiaalin kykyyn vastustaa muita monimutkaisempia esineitä, jotka painuvat sen pintaan.
Kovuusarvo on ehdollinen kvantitatiivinen heijastus, joka luonnehtii materiaalin kovuutta. Se ei ole puhdas ja selvä fyysinen määrä. Kovuusarvon koko riippuu paitsi itse materiaalista myös testausolosuhteista ja mittausmenetelmistä. Eri kovuusmittausmenetelmillä samalle materiaalille mitattu kovuusarvo ei ole sama. Siksi materiaalien kovuuden vertailemiseksi vertailukelpoisuuteen on käytettävä samaa mittausmenetelmän kovuusarvoa.

Kovuuden ilmaisemiseksi käytetään useita menetelmiä:
● Shore-kovuus
● Rockwell-kovuus
● Mohsin kovuus

2. Sekoittaminen parantaa muovien kovuutta
Muovinen sekoituksen parantamismenetelmä on sekoittaa kovaa hartsia matalan kovuuden hartsiin sen kokonaiskovuuden lisäämiseksi. Tavalliset sekoitetut hartsit ovat PS, PMMA, ABS ja MF jne. Hartsit, jotka on modifioitava, ovat pääasiassa PE, PA, PTFE ja PP.
3. Yhdiste muovin kovuuden parantamiseksi
Menetelmä muoviseoksen parantamiseksi kovuuden parantamiseksi on yhdistää erittäin kovaa hartsikerros matalan kovuuden muovituotteiden pinnoille. Tämä menetelmä soveltuu pääasiassa tuotteiden, kuten levyjen, levyjen, kalvojen ja putkien, puristamiseen. Yleisesti käytettyjä komposiittihartseja ovat PS, PMMA, ABS ja MF.
4. Muovien parantunut pintakovuus
Tämä menetelmä viittaa vain muovituotteen ulkoisen kovuuden parantamiseen, kun taas tuotteen sisäinen kovuus pysyy muuttumattomana. Tämä on edullinen kovuuden parantamismenetelmä.
Tätä muunnosmenetelmää käytetään pääasiassa koteloihin, koriste-materiaaleihin, optisiin materiaaleihin ja päivittäisiin tarpeisiin. Tämä muokkausmenetelmä sisältää nimenomaisesti kolme menetelmää: pinnoitus, pinnoitus ja pintakäsittely.

4. kuinka parantaa muovien joustavuutta?
Intuitiivisesti ottaen muovin joustavuus viittaa muovituotteiden pehmeyteen. Eli mitä pehmeämpi muovituote, sitä parempi sen joustavuus. Polymeerifysiikassa joustavuus määritellään polymeeriketjujen ominaisuudeksi, joka voi muuttaa niiden yhtenäisyyttä. Muovin joustavuus riippuu sen polymeerin molekyyliketjurakenteesta.

1. Lisää pehmitin
Pehmittimellä tarkoitetaan aineluokkaa, joka voi parantaa polymeerien plastisuutta. Se käyttää pääasiassa PVC-hartsia. PVC: n pehmittimen määrä voi olla yli 98% pehmittimen kokonaismäärästä. PVC: n lisäksi pehmittimiä käytetään myös polymeereissä, kuten PVDC, CPE, SBS, polyvinyyliasetaatti, nitroselluloosa, PA, ABS ja PVA.
2. Pehmittimien päätehtävät ovat seuraavat:
● Alenna polymeerin sulamislämpötilaa ja sulaviskositeettia pienentäen siten muovausprosessin lämpötilaa.
● Tee polymeerituotteista, jotka ovat pehmeitä, kimmoisia ja kestävät matalaa lämpötilaa.

3. pehmittimen erityinen toimintamekanismi on seuraava:
● Äänenvoimakkuus
● Suojaava vaikutus

5. parantaa muovikiiltoa
Muovien kiiltoa voidaan parantaa kahdella tavalla. Yksi on parantaa muovituotteiden pinnan kiiltoa, joka vaatii kirkastumista. toinen on vähentää muovituotteiden pinnan kiiltoa, jota kutsutaan mattojen muokkaukseksi.
Muovien kirkastaminen tarkoittaa muovituotteiden pinnan kiillon tai viimeistelyn parantamista. Kohtuullisen raaka-aineen valinnan lisäksi erityismenetelmiin kuuluvat kirkastamismenetelmän lisääminen, kirkastamismenetelmän sekoittaminen, muodonhallinnan kirkastamismenetelmä, muovauslaitteiden sileyden säätö, kaksi aliprosessointikirkkauden parantamismenetelmää ja pinnan pinnoitteen kirkkauden parantamismenetelmä jne.

Seuraavassa esitellään pääasiassa muovin kirkastamismenetelmä:
1. Muoviraaka-aineiden valinta
Kohtuullinen muoviraaka-aineiden valinta on tärkein tekijä muovituotteiden pinnan parantamiseksi. Jos raaka-aineet valitaan hyvin, kiiltoa on helppo parantaa; muuten se on monimutkaisempi.
Muoviraaka-aineet voidaan jakaa kahteen luokkaan: hartsit ja lisäaineet.
2. Hartsin valinta
Hartsin ominaisuuksilla on merkittävämpi vaikutus muovituotteiden pinnan kiiltoon, ja se on tehokkain tapa hallita muovituotteiden pinnan kiiltoa. Sen vaikutus muovituotteiden pinnan kiiltoon riippuu pääasiassa seuraavista näkökohdista:

1) Erilaisia ​​hartseja
Eri hartsilajikkeiden vastaavien tuotteiden kiilto on melko erilainen. Se katsoo yleensä, että seuraavien hartsiin liittyvien tuotteiden hehku on parempi: melamiinihartsi, ABS, PP, HIPS, PE, POM, PMMA ja PPO jne., Joista melamiinihartsi ja ABS ovat eniten kahta kiiltoa erinomainen.
Samalle hartsille synteesimenetelmä on erilainen, ja tuotetta vastaavan hartsin kiilto on myös pidempi. Esimerkiksi:
● PP: n kohdalla muilla polymerointimenetelmillä syntetisoitujen erityyppisten kiiltävyys on seuraava: PP-R> homopolymeeri PP> lohkokopolymeeri PP.
● PE: n osalta kolmen eri lajikkeen kiilto on seuraava: LDPE> LLDPE> HDPE
● PVC: n emulsio-PVC-hartsilla on suurempi kiilto kuin suspensiossa olevalla PVC-hartsilla.
● PS-hartsille iskunkestävän polystyreenin (HIPS) kirkkaus on suurempi kuin yleiskäyttöisen polystyreenin (GPPS) kirkkaus.

2) hartsin ominaisuudet
Erityisominaisuudet ovat erilaiset, ja kiilto on myös toinen. Hartsin ominaisuuksien joukossa hehkuun vaikuttavat tekijät.
● Mitä suurempi sulavirtausnopeus (MFR) on, sitä suurempi on vastaavan tuotteen kiilto.
● Molekyylipainon vaikutus näkyy pääasiassa molekyylipainojakauman leveydessä. Mitä leveämpi molekyylipainojakauma on, sitä pienempi on vastaavien tuotteiden kiilto. Tämä johtuu siitä, että molekyylipainojakauma on kattava, ja materiaalin epäsäännöllisyys on lisääntynyt.
● Veden imeytymisen vaikutus Hartsilla, jolla on korkea veden imeytyminen, on merkittävämpi vaikutus siihen liittyvien tuotteiden kiiltoon. Esimerkiksi PA, PI, PSF ja PC, joissa on esteriryhmä (-COOR) ja galantamiiniryhmä (-CONH2) molekyylissä, jos sitä ei ole kuivattu tai kuivattu epätäydellisesti, veden värejä, kuplia ja hopealankoja tuotetaan tuotteen pinnalle. , Merkinnät, viat jne., Jotta pinnan kiilto vähenee merkittävästi.

3. Lisäaineiden valinta
Kaikista muovilisäaineista täyteaineilla on merkittävin vaikutus kiiltoon, joita seuraavat pehmittimet, stabilointiaineet ja palonestoaineet, mutta vaikutus on suhteellisen pieni. Täyteaineiden vaikutus kiiltoon voi jakautua seuraaviin seikkoihin:

1) täyteaineen tyyppi
Eri täyteaineilla on erilaiset vaikutukset kiiltoon. Lasimikrohelmiä lukuun ottamatta melkein kaikki täyteaineet vähentävät täytettyjen tuotteiden hehkua, mutta lasku on lisäksi.
Useiden täyteaineiden vaikutus täytettyjen tuotteiden kiiltoon on seuraava: metallisuola> lasikuitu
2) täyteaineen muoto
Eri mikroskooppisilla täyteainehiukkasten muodoilla on muita vaikutuksia täytettyjen tuotteiden kiiltoon. Iskun suuruusjärjestys on pallomainen
3) Täyteaineen hiukkaskoko
Mitä pienempi täyteaineen hiukkaskoko, sitä pienempi täyteaineen kiillon lasku. Myös täyteaineen hiukkaskoon jakautumisleveys on erilainen ja vaikutus täytetyn tuotteen hehkuun on myös erilainen. Vaikutuslaki on mitä kattavampi täyteaineen hiukkaskokojakauma, sitä alhaisempi toimitetun tuotteen pinnan kiilto. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että mitä merkittävämpi täyteaineen hiukkaskokoalue on, sitä epätasaisempi täytetyn tuotteen pinta on, sitä todennäköisemmin tuleva valo voi tuottaa hajaheijastuksen.
4) Täyteaineen määrä
Täyteaineen täyttö kasvaa ja täytetyn tuotteen pinnan kiilto vähenee. Otetaan esimerkiksi CaCO3: n tarjoama PP-järjestelmä, kun CaCO3: n täyttömäärä on 5%, toimitettavan tuotteen pinnan kiilto on 50%. Kun CaCO3-täytemäärä on 15%, täytteen kiilto putoaa 32%: iin.